Завдання
для шкільної олімпіади з історії
8 кл
І р. 1.Заповніть пропуски в синхроністичній таблиці
«Україна і світ з ХІ-ХVІІ ст.»
Події всесвітньої історії
|
Рік
|
Події в Україні
|
1054
|
||
Помер французький король Філіпп ІІ Август
|
Битва на р.Калці
|
|
1240
|
||
1492
|
||
1524
|
||
Утворення англіканської церкви
|
Видання І.Федоровим Біблії в Острозі
|
|
1572
|
Утворення реєстрового козацтва
|
2. Доберіть по 4 поняття згідно із запропонованою класифікацією, розкрийте
зміст одного з них.
þ
Економічні:
þ
Політичні:
þ
Духовність
і культура:
ІІ р. 3. Стисло, одним реченням, укажіть, хто ці
особистості і чим вони уславились: Володимир Великий, Анна Ярославна, Дмитро
Донской, Северин Наливайко, Стефан Баторій.
ІІІ р. 4. Проаналізуйте історичні вислови. Хто їх
автор? Стосовно яких подій були сказані? Якого змісту набули в наш час?
þ
І
сказав брат: «Се моє, та се моє також»
þ
Мета
виправдовує засоби
þ
Париж
вартий меси
9 кл
І р. 1.Заповніть
пропуски в синхроністичній таблиці «Україна і світ»
Події всесвітньої історії
|
Рік
|
Події в Україні
|
1775
|
||
1648
|
||
1805
|
||
1566
|
||
1792
|
||
Варфоломіївська ніч
|
Утворення реєстрового козацтва
|
|
Андрусівське пнремир’я
між Річчю Посполитою і Московською державою
|
Поділ України між Річчю Посполитою і Московською державою
|
2. Доберіть по 4 поняття згідно із запропонованою класифікацією, розкрийте
зміст одного з них.
þ
Економічні:
þ
Політичні:
þ
Духовність
і культура:
ІІ р.3. Стисло, одним реченням, укажіть, хто ці
особистості і чим вони уславились: Олівер Кромвель, Маруся Чурай, Катерина ІІ,
Джордж Вашингтон, Наполеон І.
ІІІ р.4. Проаналізуйте історичні вислови. Хто їх
автор? Стосовно яких подій були сказані? Якого змісту набули в наш час?
þ
Петра
та Павла розсудить бог
þ
Світ
ловив мене та не впіймав
þ
Це
той Перший, що розпинав нашу Україну, а Вторая доконала вдову сиротину
10 кл
Ір.1.Заповніть пропуски в синхроністичній таблиці
«Україна і світ»
Події всесвітньої історії
|
Рік
|
Події в Україні
|
1648
|
||
1710
|
||
1798
|
Вихід «Енеїди» І.Котляревського
|
|
Третій поділ Польщі
|
Росія приєднала Західну Україну
|
|
1905
|
||
1914
|
||
1918
|
2. Доберіть по 4 поняття згідно із запропонованою класифікацією, розкрийте
зміст одного з них.
þ
Економічні:
þ
Політичні:
þ
Духовність
і культура:
ІІ р. 3. Стисло, одним реченням, укажіть, хто ці
особистості і чим вони уславились: М.Грушевський, Ф.Рузвельт, В.Черчіль,
Микола ІІ, О.Брусилов.
ІІІ р. 4. Яку мету переслідували США,
організовуючи Вашингтонську конференцію? Доведіть, що вони мали на меті
задовільнити в першу чергу власні інтереси.
11 кл
І р. 1. Вкажіть історичні події пов’язані з
датами: 10 червня 1917р., 29 квітня 1918р., 22 січня 1919р., 1 вересня 1939р.,
6 листопада 1943 р., 22 червня 1941р., 2 вересня 1945р.
2. Доберіть по 4 поняття згідно із
запропонованою класифікацією, розкрийте зміст одного з них.
þ
Економічні:
þ
Політичні:
þ
Духовність
і культура:
ІІ р.Складіть таблицю
«Територіальні зміни після Другої світової війни».
Країни
|
Втрачені території
|
Здобуті території
|
СРСР
|
||
Японія
|
||
Фінляндія
|
||
Німеччина
|
||
Румунія
|
||
Греція
|
||
Югославія
|
||
Польща
|
||
Чехословаччина
|
||
Італія
|
І4. Як ви
гадаєте, чому був убитий Дж.Кеннеді? У чому, на вашу думку, був секрет
популярності 35 президента США? Свою думку обґрунтуйте.
Зоровий диктант
5 кл
Текст1. Писемність виникла біля 5000 тис. років тому.
Матеріалами для письма були глиняні дощечки, папірус, береста, пергамент, папірус. До писемних джерел належать: хроніки, літописи, закони, преса, мемуари, щоденники, художня література. Щоб
скористатися інформацією з писемних джерел необхідно знати
їхню мову. Писемні джерела зберігають в архівах.Там працюють архіваріуси.
Текст2 Писемність виникла біля __________ років тому.
Матеріалами для письма булт глиняні дощечки, папірус, береста,
___________________, _______________. До писемних джерел належать: ________________,
___________________, закони, преса, мемуари, щоденники, художня література. Щоб
скористатися інформацією з писемних джерел необхідно знати
їхню________________. Писемні джерела зберігають в _______________.Там працюють
_______________________.
Про кого йдеться?
Римські імператори (6 кл.)
Картка № 1
Цей
імператор походив з родини збирача податків
у Малій Азії. Йому належить вислів
«Гроші не пахнуть!»
Картка № 2
Уклав союз із германцями; називав себе Геркулесом;
бився
в амфітеатрі як гладіатор; став останнім імператором династії Антоніанів.
Картка № 3
Зображення кінної статуї Марка Аврелія.
Картка № 4
Цей імператор спорудив собі безліч
статуй та наказав
замінити імена засновників давніх
будівель на власне ім’я. Називав себе богом.
Картка № 5
Син божественний, що боявся змови, вимагав, щоб обшукували
сенаторів, що до нього підходили. Цей імператор «отримав Рим глиняним, а
залишив мармуровим».
Картка № 6
Визначте імператора за девізом правління: «Прощення й
забуття».
Картка № 7
Цей імператор свого коня Швидконогого поселив у
готельному палаці та приводив на засідання сенату,
сенаторів же наказував
страчувати, а майно привласнював собі.
Постійно повторював слова «Нехай
ненавидять, аби боялися!»
Картка № 8
Ілюстрація із зображенням колони Траяна.
Картка № 9
Кому належать слова: «Друзі мої! Я втратив день, якщо не
зробив нічого доброго!»
Картка № 10
Визначте імператора за прізвиськом «благочестивий».
Картка № 11Заповніть
пропуски.
Вчителем та вихователем ... був знаменитий філософ
Сенека,
але уроки не стали до пуття. ... брав участь у змові проти рідної
матері.
Пожежа Рима у 64 р. до н. е. теж вважається справою рук ...
Картка №12
Визначте
імператора за проведеними реформами:
відновив закон про образу величі; скоротив
термін
служби в армії до 16 років; позбавив народні збори права обирати
посадовців.
Варіанти відповідей:
Октавіан Август, Тіберій, Калігула, Клавдій, Нерон, Веспасіан, Тіт, Траян, Доміціан
Завдання для узагальнення з тем
"Європа. Візантія. Арабський світ" (7кл.)
Про яку країну йдеться?
Західна частина імперії Карла Великого, що складалась з ряду незалежних
володінь – Гасконь, Бургундія, Нормандія. Аквітанія, Фландрія, Шампань;
населення – франки.
Про яку країну йдеться?
Східна частина імперії Карла Великого, територія поділялась на Франкенію,
Саксонію, Швабію, Баварію; населення – словяни, романці, германці.
Про яку країну йдеться?
Держава розташована на островах; корінне населення – кельти, з V ст. -
германці. З VIII ст. завойована норманами.
Про яку територію йдеться?
Територія розташована на півночі Європи, з холодним кліматом, лісами і
горами, населення (нормани) займалось мореплавством.
Про яку країну йдеться?
Держава, що омивається трьома морями, знаходиться в пд-зх Азії, з сухим і
жарким кліматом, населення займалось переважно торгівлею, скотарством і
грабунками (бедуїни).
Про яку країну йдеться?
Держава розташована на Балканах, в Малій Азії, Сирії, Палестині, Єгипті і
частково Закавказзі. Населення – багато народів, велика частина греків, широко
використовувалась їхня мова.
З’єднайте події і дати:
Правління Юстиніана VIII-IX ст.
Іконоборство 1453 р.
Завоювання
Константинополя 527-565 р.
Загибель
Візантії 1204 р.
З’єднайте події і дати:
Зародження ісламу VIII ст.
Хіджра Мухаммеда 622 р.
Утворення Арабського халіфату 610 р.
Правління Аббасидів VII ст.
З’єднайте події і дати:
Походи норманів IX ст.
Заселення Ісландії кін. VIII - поч. IX ст.
Виникнення держави в датчан X ст.
Виникнення держави в норвежців XI ст.
З’єднайте події і дати:
Війна троянд
1066 р.
Повстання У.Тайлера 1381 р.
Велика хартія вольностей 1455-85 р.
Завоювання Англії Альфредом Великим 1215 р.
З’єднайте події і дати:
Утворення Німецької імперії 1356 р.
Золота
булла
1445р.
Винайдення книгодрукування 962 р.
Утворення швейцарського союзу 1315 р.
З’єднайте події і дати:
Повстання чомпі у Флоренції 1492 р.
Виникнення Сицилійського
королівства 1479 р.
Утворення Іспанського королівства ХІ ст.
Завершення Реконкісти
Кластер
Князі Галицько-Волинської держави (7 кл.)
Жорстоко карав ворогів
Дбав про підтримку в суспільстві
Утвердився в Києві
Об’єднав владу над всіма Правобережними землями
Походи проти половців і литовців
Добрі стосунки з Візантією
Похід на Польщу 1205 р.
Об’єднання Галицького і волинського князівств
Правив 1199-1205р.
Роман Мстиславович
Правив 1237-64рр.
Спадкоємець Романа Мстиславовича
Будував міста (Львів)
Запрошував ремісників і купців з інших країн
Ввів посаду урядника
Формував військові загони з селян
Захист від монголо-татар
Дружні стосунки з Польщею і Угорщиною
Коронований королівською короною
Розбив хрестоносців під Дорогочином
Данило Галицький
Правив 1301-08рр.
Розширив кордони держави
Утворив галицьку митрополію
Союз з Мазовією і німецькими хрестоносцями проти Литви
Прийняв королівський титул
Внук Данила Галицького
Юрій І Львович
Правив 1323-40 рр.
Правнук Данила Галицького
Урегулював відносини з Золотою Ордою, Тевтонським орденом, Литвою
Конфлікт з Польщею і Угорщиною
Сприяв розвитку міст
Юрій ІІ Болеслав
"Слов'янська абетка" (7кл.)
Завдання: Напишіть лист на старословянській мові
використовуючи кирилицю чи глаголицю
Робота з документами
"Формування модерної української нації"(9кл.)
Група 1.
Із записів
французького політика, сенатора К.Делямера (1869 р.): «В Європі існує народ…
12,5 млн. під російським царем і 2,5 млн. під Австро-Угорською монархією… має
свою історію, відмінну від історії Польщі і щн більш відмінну від історії
Московщини. Він має свої традиції, свою мову, окрему від московської і
польської, має виразну індивідуальність, за яку бореться. Історія не повинна
забувати, що до Петра І той народ звався руським…, а той народ, який ми нині
звемо руським, звався московським, а їх земля Московією.»
Запитання
1.
Про який народ йдеться?
2.
Чи можна стверджувати, що в автор відстоює
самобутність укр.. народу, зокрема його окремішність від російського? Чи були в
той час на це підстави?
3.
Як ви вважаєте, чи всі тогочасні політики
дотримувались такої точки зору?
Група 2.
Документ1.
«Найбільшою нісенітницею є та, буцімто Україна була колись єдиною і неподільною
із погляду національних інтересів і змагань, як хотять впевнити нас псевдо
патріоти, такої України ніколи не існувало іне існує. Ніколи Україна не
боролася ні за який загальноукраїнський ідеал, і ніколи не існувало свідомого
загальноукраїнського патріотизму.»
Документ 2.
«Україна стане колись новою Грецією: прекрасне підсоння цього краю, весела
вдача народу, його музичний хист, родюча земля – все колись прокинеться: з
тільки малих племен, якими колись були греки, повстане колись велика, культурна
нація, і її межі простягнуться до Чорного моря, а відтіля ген, у далекий світ.»
Запитання
1.
Чи однакові точки зору авторів щодо
самобутності української держави?
2.
Як ви можете оцінити ці твердження?
Немає коментарів:
Дописати коментар