Цікаві завдання

Завдання 
для шкільної олімпіади з історії
8 кл
І р. 1.Заповніть пропуски в синхроністичній таблиці «Україна і світ з ХІ-ХVІІ ст.»
Події всесвітньої історії
Рік
Події в Україні

1054

Помер французький король Філіпп ІІ Август

Битва на р.Калці

1240


1492


1524

Утворення англіканської церкви

Видання І.Федоровим Біблії в Острозі

1572
Утворення реєстрового козацтва
2. Доберіть по 4 поняття згідно із запропонованою класифікацією, розкрийте зміст одного з них.
þ         Економічні:
þ         Політичні:
þ         Духовність і культура:
ІІ р. 3. Стисло, одним реченням, укажіть, хто ці особистості і чим вони уславились: Володимир Великий, Анна Ярославна, Дмитро Донской, Северин Наливайко, Стефан Баторій.
ІІІ р. 4. Проаналізуйте історичні вислови. Хто їх автор? Стосовно яких подій були сказані? Якого змісту набули в наш час?
þ         І сказав брат: «Се моє, та се моє також»
þ         Мета виправдовує засоби
þ         Париж вартий меси
9 кл
І р. 1.Заповніть пропуски в синхроністичній таблиці «Україна і світ»                   
Події всесвітньої історії
Рік
Події в Україні

1775


1648


1805


1566


1792

Варфоломіївська ніч

Утворення реєстрового козацтва
Андрусівське пнремиря між Річчю Посполитою і Московською державою

Поділ України між Річчю Посполитою і Московською державою
2. Доберіть по 4 поняття згідно із запропонованою класифікацією, розкрийте зміст одного з них.
þ         Економічні:
þ         Політичні:
þ         Духовність і культура:
ІІ р.3. Стисло, одним реченням, укажіть, хто ці особистості і чим вони уславились: Олівер Кромвель, Маруся Чурай, Катерина ІІ, Джордж Вашингтон, Наполеон І.
ІІІ р.4. Проаналізуйте історичні вислови. Хто їх автор? Стосовно яких подій були сказані? Якого змісту набули в наш час?
þ     Петра та Павла розсудить бог
þ     Світ ловив мене та не впіймав
þ     Це той Перший, що розпинав нашу Україну, а Вторая доконала вдову сиротину
  10 кл                                                                                                     
Ір.1.Заповніть пропуски в синхроністичній таблиці «Україна і світ»         
Події всесвітньої історії
Рік
Події в Україні

1648


1710


1798
Вихід «Енеїди» І.Котляревського
Третій поділ Польщі

Росія приєднала Західну Україну

1905


1914


1918

2. Доберіть по 4 поняття згідно із запропонованою класифікацією, розкрийте зміст одного з них.
þ         Економічні:
þ         Політичні:
þ         Духовність і культура:
ІІ р. 3. Стисло, одним реченням, укажіть, хто ці особистості і чим вони уславились: М.Грушевський, Ф.Рузвельт, В.Черчіль, Микола  ІІ, О.Брусилов.
ІІІ р. 4. Яку мету переслідували США, організовуючи Вашингтонську конференцію? Доведіть, що вони мали на меті задовільнити в першу чергу власні інтереси.
   11 кл
І р. 1. Вкажіть  історичні події пов’язані з датами: 10 червня 1917р., 29 квітня 1918р., 22 січня 1919р., 1 вересня 1939р., 6 листопада 1943 р., 22 червня 1941р., 2 вересня 1945р.
2. Доберіть по 4 поняття згідно із запропонованою класифікацією, розкрийте зміст одного з них.
þ         Економічні:
þ         Політичні:
þ         Духовність і культура:
ІІ р.Складіть таблицю «Територіальні зміни після Другої світової війни».
Країни
Втрачені території
Здобуті території
СРСР


Японія


Фінляндія


Німеччина


Румунія


Греція


Югославія


Польща


Чехословаччина


Італія


І4. Як ви гадаєте, чому був убитий Дж.Кеннеді? У чому, на вашу думку, був секрет популярності 35 президента США? Свою думку обґрунтуйте.
Зоровий диктант
5 кл
Текст1. Писемність виникла біля 5000 тис. років тому. Матеріалами для письма були глиняні дощечки, папірус, береста, пергамент, папірус. До писемних  джерел належать: хроніки, літописи, закони, преса, мемуари, щоденники, художня література. Щоб скористатися інформацією з писемних джерел необхідно знати їхню мову. Писемні джерела зберігають в архівах.Там працюють архіваріуси.

Текст2 Писемність виникла біля __________ років тому. Матеріалами для письма булт глиняні дощечки, папірус, береста, ___________________, _______________. До писемних  джерел належать: ________________, ___________________, закони, преса, мемуари, щоденники, художня література. Щоб скористатися інформацією з писемних джерел необхідно знати їхню________________. Писемні джерела зберігають в _______________.Там працюють _______________________.

Про кого йдеться?
Римські імператори (6 кл.)
Картка № 1
Цей імператор походив з родини збирача податків 
у Малій Азії. Йому належить вислів «Гроші не пахнуть!»
Картка № 2
Уклав союз із германцями; називав себе Геркулесом; 
бився в амфітеатрі як гладіатор; став останнім імператором династії Антоніанів.
Картка № 3
Зображення кінної статуї Марка Аврелія.
Картка № 4
Цей імператор спорудив собі безліч 
статуй та наказав замінити імена засновників давніх 
будівель на власне ім’я. Називав себе богом.
Картка № 5
Син божественний, що боявся змови, вимагав, щоб обшукували
 сенаторів, що до нього підходили. Цей імператор «отримав Рим глиняним, а залишив мармуровим».
Картка № 6
Визначте імператора за девізом правління: «Прощення й забуття».
Картка № 7
Цей імператор свого коня Швидконогого поселив у
 готельному палаці та приводив на засідання сенату, 
сенаторів же наказував страчувати, а майно привласнював собі.
 Постійно повторював слова «Нехай ненавидять, аби боялися!»
Картка № 8
Ілюстрація із зображенням колони Траяна.
Картка № 9
Кому належать слова: «Друзі мої! Я втратив день, якщо не зробив нічого доброго!»
Картка № 10
Визначте імператора за прізвиськом «благочестивий».
Картка № 11Заповніть пропуски.
Вчителем та вихователем ... був знаменитий філософ Сенека,
 але уроки не стали до пуття. ... брав участь у змові проти рідної матері.
 Пожежа Рима у 64 р. до н. е. теж вважається справою рук ...
Картка №12
Визначте імператора за проведеними реформами:
 відновив закон про образу величі; скоротив термін 
служби в армії до 16 років; позбавив народні збори права обирати посадовців.
Варіанти відповідей: 
Октавіан Август, Тіберій, Калігула, Клавдій, Нерон, Веспасіан, Тіт, Траян, Доміціан
Завдання для узагальнення з тем
 "Європа. Візантія. Арабський світ" (7кл.)
Про яку країну йдеться?
Західна частина імперії Карла Великого, що складалась з ряду незалежних володінь – Гасконь, Бургундія, Нормандія. Аквітанія, Фландрія, Шампань; населення – франки.

Про яку країну йдеться?
Східна частина імперії Карла Великого, територія поділялась на Франкенію, Саксонію, Швабію, Баварію; населення – словяни, романці, германці.

Про яку країну йдеться?
Держава розташована на островах; корінне населення – кельти, з V ст. -  германці. З VIII ст. завойована норманами.

Про яку територію йдеться?
Територія розташована на півночі Європи, з холодним кліматом, лісами і горами, населення (нормани) займалось мореплавством.

Про яку країну йдеться?
Держава, що омивається трьома морями, знаходиться в пд-зх Азії, з сухим і жарким кліматом, населення займалось переважно торгівлею, скотарством і грабунками (бедуїни).

 Про яку країну йдеться?
Держава розташована на Балканах, в Малій Азії, Сирії, Палестині, Єгипті і частково Закавказзі. Населення – багато народів, велика частина греків, широко використовувалась їхня мова.

З’єднайте події і дати:   
                                                   Правління Юстиніана                                  VIII-IX ст.
Іконоборство                             1453 р.
Завоювання Константинополя                              527-565 р.
Загибель Візантії                        1204 р.

З’єднайте події і дати:
Зародження ісламу                                                 VIII ст.
Хіджра Мухаммеда                                                622 р.
Утворення Арабського халіфату                         610 р.
Правління Аббасидів                                           VII ст.  

З’єднайте події і дати:
Походи норманів                                   IX ст.
Заселення Ісландії                                 кін. VIII - поч. IX ст.
Виникнення держави в датчан             X ст.
Виникнення держави в норвежців        XI ст.

З’єднайте події і дати:  
                                                Війна  троянд                                                      1066 р.
Повстання У.Тайлера                                         1381 р.
Велика хартія вольностей                                   1455-85 р.
Завоювання Англії Альфредом Великим          1215 р.

З’єднайте події і дати:                                                  
                                                     Утворення Німецької імперії                          1356 р.
Золота булла                                                    1445р.
Винайдення книгодрукування                      962 р.
Утворення швейцарського союзу                 1315 р.

З’єднайте події і дати:                                              
                                               Повстання чомпі у Флоренції                               1492 р.
                                     Виникнення  Сицилійського королівства           1479 р.
                                       Утворення Іспанського королівства                     ХІ ст.
                                                                                    Завершення Реконкісти                                         
Кластер
Князі Галицько-Волинської держави (7 кл.)
Жорстоко карав ворогів
Дбав про підтримку в суспільстві
Утвердився в Києві
Об’єднав владу над всіма Правобережними землями
Походи проти половців і литовців
Добрі стосунки з Візантією
Похід на Польщу 1205 р.
Об’єднання Галицького і волинського князівств
Правив 1199-1205р.
Роман Мстиславович

Правив 1237-64рр.
Спадкоємець Романа Мстиславовича
Будував міста (Львів)
Запрошував ремісників і купців з інших країн
Ввів посаду урядника
Формував військові загони з селян
Захист від монголо-татар
Дружні стосунки з Польщею і Угорщиною
Коронований королівською короною
Розбив хрестоносців під Дорогочином
Данило Галицький


Правив 1301-08рр.
Розширив кордони держави
Утворив галицьку митрополію
Союз з Мазовією і німецькими хрестоносцями проти Литви
Прийняв королівський титул
Внук Данила Галицького
Юрій І Львович

Правив 1323-40 рр.
Правнук Данила Галицького
Урегулював відносини з Золотою Ордою, Тевтонським орденом, Литвою
Конфлікт з Польщею і Угорщиною
Сприяв розвитку міст
Юрій ІІ Болеслав
"Слов'янська абетка" (7кл.)
Завдання: Напишіть лист на старословянській мові
 використовуючи кирилицю чи глаголицю
Робота з документами
 "Формування модерної української нації"(9кл.)
Група 1.
Із записів французького політика, сенатора К.Делямера (1869 р.): «В Європі існує народ… 12,5 млн. під російським царем і 2,5 млн. під Австро-Угорською монархією… має свою історію, відмінну від історії Польщі і щн більш відмінну від історії Московщини. Він має свої традиції, свою мову, окрему від московської і польської, має виразну індивідуальність, за яку бореться. Історія не повинна забувати, що до Петра І той народ звався руським…, а той народ, який ми нині звемо руським, звався московським, а їх земля Московією.»
Запитання
1.                 Про який народ йдеться?
2.                 Чи можна стверджувати, що в автор відстоює самобутність укр.. народу, зокрема його окремішність від російського? Чи були в той час на це підстави?
3.                 Як ви вважаєте, чи всі тогочасні політики дотримувались такої точки зору?

Група 2.
Документ1. «Найбільшою нісенітницею є та, буцімто Україна була колись єдиною і неподільною із погляду національних інтересів і змагань, як хотять впевнити нас псевдо патріоти, такої України ніколи не існувало іне існує. Ніколи Україна не боролася ні за який загальноукраїнський ідеал, і ніколи не існувало свідомого загальноукраїнського патріотизму.»
Документ 2. «Україна стане колись новою Грецією: прекрасне підсоння цього краю, весела вдача народу, його музичний хист, родюча земля – все колись прокинеться: з тільки малих племен, якими колись були греки, повстане колись велика, культурна нація, і її межі простягнуться до Чорного моря, а відтіля ген, у далекий світ.»
Запитання
1.                 Чи однакові точки зору авторів щодо самобутності української держави?
2.                 Як ви можете оцінити ці твердження?














Немає коментарів:

Дописати коментар